Hasil Seni ku dengan Luahan tersendiri

Aku Luah kan seni ku dengan cara ku....seni yang hadir dalam minda ku...aku cuma aku....biar bukan yang terbaik..namun tidak akan berhenti melakukan apa yang aku lakukan baik.

Friday, March 14, 2008

Adakah RENTAK telah hancur??


di katakan bahawa Kelab RENTAK PTPL, yang dahulunya pernah menjadi johan FESTIVAL TEATER SABAH telah menjadi kumpulan RETAK akibat daripada masalah dalaman yang berlaku pada tahun lepas.Apakah yang menyebabkan perkara ini berlaku?adakah ia cuma satu rekaan semata-mata atau benar?

Pihak wartawan dan paparatzi telah berjumpa dengan salah seorang bekas ahli RENTAK iaitu Encik Mohd Amirullah yang dulu merupakan salah seorang pelakon dari kumplan teater tersebut.Beliau amat kecewa dengan apa yang berlaku terhadap RENTAK sekarang ini."saya tidak menyangka sama sekali RENTAK akan menjadi punah ranah,sukar untuk saya katakan siapa yang bersalah di dalam hal ini...namun bagi saya.setiap pihak masing2 tidak mahu mengakui kesilapan yang mereka lakukan.saya sendiri mengatakan bahawa saya juga turut melakukan kesilapan di sini.namun RENTAK masih boleh dibangunkan jika semua bersatu.tetapi bukan senang",jelas beliau.Mohd amirullah yang sekarang ni bekerja di salah sebuah syarikat Pelabuhan Swasta iaitu Labuan Liberty Port Management Sdn Bhd masih lagi meminati bidang teater dan berharap agar dapat menubuhkan sebuah kelab teater yang korporat di tempat lahirnya itu(Labuan).

7 comments:

sensei said...

rentak ptpl was not destroy as i think, coz rentak ptpl its only name for the club, but the members n kolej ptpl management will do that thing happen if they do are wrong thing with our sir. but i should salute ur senior all coz still make in touch each other wherever ur were separate.

Wish_Killer said...

tq for ur comment.saya ingin memasukkan satu slot bagi KEBAYA.is it possible if u can gve me news about KEBAYA and new event?u can call me at 0168814681-amir tq .aloi selalu guna nick mcm ne sensei.huhuhuhuh

Simon said...

nope...rentak is not destroyed, in fact it will emerged as 'the next big thing' in the near future of theater world!!! :P

s!l3nTk!ll3rz said...

sapa aje lah paparazzi yang berani buat kenyataan macam ni? rentak ptpl will not even once to be vanish, coz their legend will come out to pretend that club survive n will revive that club with their son if them already got married, if not. i'll always free to advice n monitor that club for their future.

princemahkota said...

RENTAK PTPl...
rentak tidak akn musnah dan tidak akan hilang..
cuma d kolej tu skg x ada yg dpt gerakan kelab itu skg...

klu dulu penggerak utama kelab itu adalah orang yang hebat2 seperti jumain,amer,bob dan banyak lagi..

dan skg Majlis Perwakilan Rentak ( MPR ) kurang bergerak kerana mungkin kehilangan semangat kerana semakin hari semangat teater itu semakin hilang kerana tiada penggerak utama....

RENTAK akan tetap hidup selamanya di hati orang yang mengenalinya,memahaminya dan menyayanginya....

Mr_AA said...

mcm mna rentak mau bkembang keseluruh malaysia n dunia,klau x org yg bpengalaman dalam dunia teater yg mjadi org kuat..g ada pun ahli yg tggl..pengalamn yg sngt kurg..mmg rentak kini sudah dekt2 hancur..klau mau rentak bjaya dalam festivel teater 2009 ni..harap org2 lama tu turun padang..mbantu

pen said...

"MEMANUSIAKAN MANUSIA"
ADAKAH SLOGAN INI MASI DIPERLUKAN
DALAM DUNIA RENTAK. PEN