Hasil Seni ku dengan Luahan tersendiri

Aku Luah kan seni ku dengan cara ku....seni yang hadir dalam minda ku...aku cuma aku....biar bukan yang terbaik..namun tidak akan berhenti melakukan apa yang aku lakukan baik.

Friday, March 14, 2008

Jumain:Teater bagi ku adalah satu corak kehidupan


siapa tidak mengenali Jumain bin Kandar,Senior ahli kelab RENTAK PTPL yang boleh dikatakan paling lama.beliau melibatkan diri dalam dunia teater ini sejak dari kecil lagi.Peranan beliau sebagai pemberi semangat kepada ahli-ahli bari memang tidak di nafikan."saya rela quit teater daripada melihat kejatuhan RENTAK",jelasnya.rakan beliau iaitu Amir menyatakan,"Jumain sayangkan RENTAK,oleh itu jika ada isu2 yang membabitkan maslaah dalaman RENTAK amat sensitif baginya,saya juga akan merasa kesan itu kerana saya amat rapat dengan beliau.

Pernah satu malam itu,Produksi RENTAK mengadakan jamuan bagi meraihkan kejayaan Nelayan Jepun yang mendapat tempat ke 2 dalam FTS 2007 tahun lepas.namun ketidakhadiran Jumain melemahkan lagi semangat beberapa rakan seperjuangan yang lain seperti amir, hans ,dan lain-lain.

"memang pada waktu itu saya ingin membetulkan keadaan,saya tidak suka melihat salah seorang ahli kecewa atau terkilan,saya juga turut terkilan,lebih baik saya tidak hadir",jelas amir yang pada malam majlis itu hadir utnuk meraihkan kejayaan bersama.Namun apabila melihat salah seorang rakanya itu tidak hadir dalam majlis tersebut.beliau rasa terkilan dan terus beredar."saya akui apa yang saya lakukan itu amat tidak manis dan biadap,maafkan saya dan jumain jika melukakan hati beberapa pihak,tetapi saya tidak sedikit pun ingin berniat membelakangi semua,bagi saya ada sebab mengapa jumain berbuat sedemikian dan".jelas amir.

Jumain yang sekarang ini kembali ke tempat lahirnya telah sibuk mengurus Restorannya di Sandakan.Beliau tetap di ingati dan ucapan tahniah kepada Jumain dengan sumbangan yang pernah di taburkan pada RENTAK.

TERIMA KASIH JUMAIN.

6 comments:

x!m3ne$ said...

just wanna say without this guy and amir, i'm never gonna be what i am today in theater...what a rare oppurtunity to collabrate with these guys; such fun that i hope we will collabrate again in the near future...and when that time comes, we promise it will be a great big thing in the theater world!!!

rentak has along way to go...so please don't stop now...:P

Wish_Killer said...

thanx buddy

sensei said...

maybe some person was gonna miss one person who launch de club. as i know that club was develop n organize by mr alloy ( de one who develop kebaya that club we love now ) as a student of kys, i would like to give the author one question ; why dont u publish mr alloy profile? i would like to know what kind of motivation he give to ur all to sustain that club still "stand up" till now?

Wish_Killer said...

yeah...theres no doubt that we miss him and sir supian as well.i reactivate this blog yesterday.and i will do the HALL OF FAME to SIR and ALLOY,we will not forget what aloy did to us..the bad n good.he was my teacher who bring us to the world od theater.so im not gonna pass by to him.yet hes not the only one who make this things happen..to all RENTAK.RENTAK makes thing happen!bcoz he is RENTAK to

x!m3ne$ said...

it is not the motivation of alloy as a key factor that make rentak still standing strong until now...i think that it is the relationship among rentak members that we all develop during the ups & downs of our times in rentak; that contributes to our strong alliance until the end of times...

certain members in rentak share the same dreams & hopes that yet be fullfilled, thus making rentak still going strong... :P

s!l3nTk!ll3rz said...

aku rindu sangat dengan kenangan dalam team "kerusi", coze aku hanya merasakan nilai kekeluargaan hanya wujud pada team "kerusi" dan tidak pada team produksi selepas itu yang lebih kepada usaha untuk menaikkan pendapat masing2.