Hasil Seni ku dengan Luahan tersendiri

Aku Luah kan seni ku dengan cara ku....seni yang hadir dalam minda ku...aku cuma aku....biar bukan yang terbaik..namun tidak akan berhenti melakukan apa yang aku lakukan baik.

Friday, March 14, 2008

NELAYAN JEPUN...GEGARKAN RESITEL UMS!!


memag tidak di nafikan kebolehan RENTAK.Nelayan Jepun telah membuktikan bahawa RENTAK tidak hanya pada nama saja.Produksi ini telah di pimpin dan di arah oleh Sir Supian bin Mus.produksi yang lahir dalam RENTAK ini mendapat tempat kedua pada Festival Teater Sabah 2007 yang di adakan di Dewan Resitel UMS Sabah dan berlansung pada bulan ogos lalu.Dengan bermain teknik Multimedia,RENTAK amat di kagumi oleh beberapa juri seperti Puan Rohani Yusof dan encik badrul."memang itu sudah menjadi permainan RENTAK semasa pementasan,bermain dengan dramatik dan elemen multimedia yang sangat kreatif.namun ucapan terima aksih di ucapkan kepada semua yang terlibat dalam menjayakan kelab ini terutamya Sir Supian Mus,Aloy,Jumain,Produksi lain dan para2 ahli RENTAK yang terlibat.

HIDUP RENTAK.HIDUP TEATER di Sabah

4 comments:

sensei said...

tima kase kerana penghargaan yang diberikan kepada sir alloy. sebenarnya, saya rasa... tanpa sir alloy, mungkin kumpulan ne tak masuk bertanding coz saya mendapat tahu daripada rakan saya di kolej ptpl yang mengatakan kumpulan ini hanya berlatih seminggu sebelum pertandingan itu bersama sir alloy. di samping itu, tidak semua senior yang sebelumnya dianggap lagenda rentak turun membantu, adakah ini yang dikatakan teamwork? but ur name, jumain, orang2 wira termasuk mr bob sahaja yang turun membantu. i dont think this is a good manners to show to ur junior...

Wish_Killer said...

terima kasih atas komen anda.saya berfikir begitu juga.tetapi setelah saya berfikir kaji semula,kalau aloy satu2nya yang menjayakan benda ini tanpa ahli yang lain pun.kenapa tidak sebut sir supian?dia pun terlibat sama.tidak jadi juga.tidak boleh di salahkan senior RENTAK yang lain kerana ada diantara mereka bertugas di UMS dan yang lain telah bekerja.isu semua senior RENTAK itu harus ada di sana bukan lah perlu.bagi saya junior2 RENTAK mmg berbakat.mereka mampu buktikan kebolehan mereka.seperti juga KEBAYA.kerjsama bukan hanya bergantung pada aloi atau orang2 lama,tetapi juga pada setiap ahli yang "masih" dalam produksi itu.tetapi saya tertarik kerana komitmen kamu dalam membincangkan isu ini.saya harap kita boleh berbincang atau berkongsi pendapat.

x!m3ne$ said...

it is not being there or not for the junior that matters here...it is the strongest will of each junior members that make what Nelayan Jepun is, a success!

so whether all the senior of rentak come to help or not, it is not the question. The real question is that whether all the junior have the guts to make Nelayan Jepun a success in a short period of time...and all i can say well done!!! U all did it...

we, the senior; are very sorry for not being there for the junior, but we will not easily forget the spirit of rentak...coz this is where our dreams & hopes is created...:P

s!l3nTk!ll3rz said...

apa yang ingin aku katakan ini adalah lahir dari ucapan yang ikhlas;
" nelayan jepun adalah suatu usaha produksi yang ingin maju tanpa aku, dan aku hargai semangat itu. tetapi kesilapannya adalah kita lupa untuk mengukur ilmu di dada sebelum berani menongkah arus di peringkat pertandingan negeri. ini kerana, kita terlalu mengharapkan senior lagenda untuk turun membantu tetapi tidak yakin dengan junior. adakah sewaktu kerusi dulu, senior kelab teater ptpl turun membantu kamu? apa yang penting adalah nilai kepercayaan yang aku letakkan pada kamu ketika itu tanpa sedikit pun memperkecilkan atau membandingkan kamu dengan senior sebelumnya, tetapi aku lebih suka melahirkan generasi "magic" yang mampu menggerunkan lawan yang sebelum ini tidak melihat kita dengan mata... learning from mistake!